Role-Play Workshop

Experience over the years has shown that role-play is hardly ever requested as a standard product. Many of our clients come to us with their own ideas, which are then developed and finalized in cooperation. One client may want to use role-play in an assessment centre and have high demands regarding comparability and standardization. Another client may not care about these aspects, because he wants to adapt efficient and less time-consuming selection procedures to specific competence profiles and needs tailor-made role-play scenarios for this. Some clients use role-play as a way to offer feedback on social behaviour, others challenge us in the detailed preparation of difficult upcoming negotiating situations.

Come Join Our Role-Play Workshop!

As a guest in our role-play workshop, you can develop your own tools to help you on your current challenges together with us. Through the availability of highly trained role-play experts, the business.roleplay.agency gives you many opportunities to create new simulation-based seminar concepts, pursue alternative ideas for assessment centres, find new ways of recruiting and refresh your seminars. Use our experience and know-how as workshop managers!

Make Us Proud!

We take pride in the fact that, in cooperative partnership with our customers, we consistently succeed at implementing specific requirements for sophisticated training material in seminars, ensuring a profound learning transfer in the process.

We Want to Hear Your Ideas!

In recent years, we met many people who had good ideas of how to use role-plays, but lacked the opportunity in their companies to develop them collectively. To these innovative customers we offer a monthly video conference, in which they can discuss their ideas as well as interesting topics relating to role-plays with one person or more from the agency.

Next appointment: 15. February 2019, 10 am. Apply here: tischner@businessrollenspielagentur.de


Opportunities for Trainers

Durch die Zusammenarbeit mit der business.rollenspiel.agentur entsteht für Sie als Trainer/ innen die Möglichkeit, interessante Ergänzungen Ihrer Seminarformate zu entwickeln. Die Verfügbarkeit von qualifizierten Rollenspielern versetzt Sie als Trainer in die Lage,

  1. die geschulten Lösungsfertigkeiten Ihrer Teilnehmer am konkreten Beispiel durchspielen zu lassen und so den Transfer zu sichern.
  2. theoretischen Überlegungen gegenüber kritisch eingestellten Teilnehmern eine Alternative bieten zu können: Das Durchspielen, Diskutieren und Optimieren des Arbeitsverhaltens im Alltag anhand der Simulation tatsächlicher Aufgaben.
  3. Lösungsvarianten in kritischen Kommunikationssituationen mit einem herausfordernden Gesprächspartner mit der Gruppe zu entwickeln und so lange durchzuspielen, bis gute Lösungen erarbeitet worden sind.

Wir freuen uns über unsere kreativen Kunden, die schon diverse Einsatzmöglichkeiten fanden: Vom (nicht anwesenden) Telefonkunden im Verkaufsseminar über schwierige Projektmitarbeiter im Szenario oder als Verhandlungspartner mit echten Rahmenbedingungen- wir machen vieles möglich.

Opportunities for HR Developers and Executives

Wir entwickeln mit und für unsere Kunden immer wieder Seminarformate, in denen die Leistungen der erfahrenen Rollenspieler aus dem Pool genutzt werden. Diese Trainings entstehen in der Zusammenarbeit mit dem Trainer, Coach und Berater Dipl.-Psych. Bernd Schiffmann. Bisher entstanden auf diese Weise unter anderem folgende Schulungen:

Verkaufs-Vertriebsqualifizierungen

  • Verkaufsschulungen zum Vertrieb von konkreten neuen Produkten und Dienstleistungen im Energiemarkt für Vertriebsteams in kommunalen Energieversorgern inklusive der Erarbeitung von neuen aktiven Ansprachen
  • Verkaufsschulungen im telefonischen Vertrieb mit telefonischen Rollenspielen für jeden Teilnehmer zum Ausprobieren der Ansprachen

Verhandlung

  • Verhandlungsseminare für Vertrieb und Einkauf mit der Simulation eines konkret bevorstehenden Verhandlungsprozesses
  • Abbildung einer bevorstehenden konkreten Verhandlungssituation mit zwei Verhandlungsteams

Konflikt

  • Kommunikationsseminare mit der Abbildung interner Kommunikationsanforderungen und dem direkten Feedback zur Wirkung und der darauffolgenden Dynamik (Konflikte, Präsenz, Durchsetzungsvermögen)

Neue Medien

  • Intranet-Schulungsvideos zu neu eingeführten Produkten
  • Schulungsvideos zu vertrieblichen Ansprachen

Führung

  • Seminar mit „Führungsparcours“ und dem Durchlaufen von verschiedenen Motivations- Zielvereinbarungs-, Kritik- und Delegationsgesprächen.